Az előző cikkben nem tértem ki arra, ami a villamos lényege lenne. Méghozzá hogy ez egy gyorsvillamos lenne főképpen. Ugyanis a lényeg, hogy az Újpalotáról érkezőket és akik a nagy parkolót használnák, minél hamarabb a belvárosba, egyelőre esetünkben a Keletihez bejuttatni. Ettől függetlenül érdemes lenne meggondolni, egy szárnyvonal, méghozzá a Mexikói útig tartó létrehozását. De ezt csak Újpalota felől. Ezálltal sokan hamarabb elérnék a Kisföldalattit.
Nos nézzük akkor hogy a Keleti pályaudvartól hogy haladna a villamos illetve mik lennének a megállóhelyek:
- Keleti pályaudvar / Baross tér végállomás
- Dózsa György út
- Stefánia út ( Ez nem biztos hogy kell )
- Hungária körút / Zugló vasútállomás ( Esetleges elágazás Újpalota felől a Mexikói útra )
- Róna utca
- Bosnyák tér ( Itt a későbbiekben lehetőség lenne a 3-as villamossal valami fonódásra. Kérdés van e értelme? )
- Rákospatak, Miskolci utca ( Köztes megálló, hogy ne kettő kelljen )
- Molnár Viktor utca
- Késmárk utca
- Fő tér
- Újpalota, Szentmihályi út végállomás
A kimaradt megállókat én a buszokkal helyettesíteném. Mert ha a villamos mindenhol megáll, akkor a régi fekete 7.es busz sorsára jut. És egy fél nap mire beér a Keletihez. De ott megy a 133 as busz, 7- es busz. Ezzel szerintem meglehet oldani a kimaradt megállókat.
Mexikó úti esetleges szárnyvonal:
- Hungária körút / Zugló vasútállomás ( Nyilván Újpalota felől érkezve az előzőekben említett megállók )
- Korong utca
- Ezsébet Királyné útja
- Mexikói út Végállomás
Itt én még látnék egy meghosszabbítási lehetőséget. Méghozzá Rákosrendezőig. Sokkal olcsóbb és gyorsabb lenne, mint a Kisföldalattit meghosszabbítani. Innen nem lenne vészes elvinni a Szegedi úton a 14-es villamosig.
Egyelőre ezekete a lehetőségeket látom ebben a villamosban, ami szerintem Újpalotának hatalmas fellendülést hozhatna, és a bevásárlóközpontok közti tarló is kilenne használva. Természetesen a metró lenne a legjobb.
Napi fejlesztéssel kapcsolatos ötleteimmel a továbbiakban is jelentkezek.