Elképesztő állapotok a 3-as metrónál
2016. október 16. írta: Közlekedési blog

Elképesztő állapotok a 3-as metrónál

Szép napot kívánok!

Úabb cikkek a 3-as metróról.

Dolgok, amik vállalhatatlanok maradnak a 3-as metró megállóinak felújítása nélkül

2016.10.16. 10:46 Járókelők

A héten jelent meg a hír, hogy a 3-as metró megállóin akar spórolni a főváros, és már készül a terv, ami alapján a naponta több mint félmillió embert szállító vonalon a megállók felújítása elmaradhat. Itt van néhány olyan probléma, ami szerintünk nevetségessé teszi ezt a tervet, hiszen ilyen állapotban nem maradhat a főváros egyik legkihasználtabb tömegközlekedési vonala.

A Járókelő egy közterületi hibák jelzését segítő honlap és alkalmazás, a hozzánk beérkezett bejelentésekből készítettük ezt az összefoglalót a 3-as metróhoz kapcsolódó hiányosságokról.

Szolgálati helyiségek a jegyellenőröknek

A megállók felújításának keretében megoldható lenne például, hogy új szolgálati helyiségeket kapjanak a BKK jegyellenőrei és biztonsági őrei, ahol letehetik a táskáikat, ruháikat, ahelyett, hogy a mozgólépcsőre dobják őket. A BKK öltözőszekrények telepítését ígérte májusban, a helyzet azóta sem javult. A problémát először 2014-ben jeleztük a cégnek.

 

 

Embertelen állapotok" – Fotó: Lukács Máté 

Persze feleslegesen kampányolunk jobb munkakörülményekért az ellenőröknek, ha igaz az állítás, hogy a 3-as vonalán már több megállóban amúgy sincsenek jegyellenőrök.

A megállók kiírásának javítását a 3-as felújításához köti a BKK

A 3-as metró vonalán rengeteg képet lehetne készíteni a táblák és a megállók dizájnelemeinek állapotáról. A Klinikák leesett „k” betűjének cseréjét kértük.

 

 

A BKK válasza 2016 júliusában:

„Az M3-as metró utastájékoztató rendszerének teljes cseréjét a metró vonalának felújításakor végezzük el. Addig szíves türelmét kérjük.” 

A Nyugati aluljárójának pókhálózása sem lehetséges

Még a pókhálózást sem lehet a felújítás nélkül végrehajtani. Ez itt a Nyugati pályaudvar aluljárója.

 

Piszkos, pókhálós aluljáróplafon a Nyugatinál

És a BKK válasza 2016 júniusában:

„A 3-as metró felújításával együtt az érintett aluljárók is felújításra kerülnek. Jelenleg a tervezési szakaszban vagyunk, hamarosan a kivitelezés is megkezdődik, és a teljes felújítás keretén belül természetesen minden szennyeződést el fogunk távolíttatni.”

Senki mozgólépcsője

Az aluljáróból a pályaudvarra vezető mozgólépcső tisztasága és működése úgy tűnik, hogy megoldhatatlan dilemma a MÁV (tulajdonos) és a BKV (üzemeltető) számára. Az eddigi bejelentésekben csak egymásra mutogatott a két cég. Végül a BKK egy 2016-os beruházásra hivatkozott tavaly, amelynek keretében megvalósulhat a mozgólépcsők cseréje. Gyanús, hogy itt is 3-as metróra gondoltak.

Maradhat a kafkai kijelző is

A Kálvin téren rosszul bekötött utastájékoztató kijelzőn a 4-es metró irányából a 3-as felé átszállóknak a 4-es indulási időpontjait jelzik. 

 

Kafkai kijelző" – Fotó: Varga-Perke Bálint 

 

 BKK

„A 3-as metró felújításakor a műszaki lehetőségek és pénzügyi források figyelembevételével megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy az adott kijelzőn a 3-as metró adatai szerepeljenek.” 

A KÖKI-re is ráférne egy kis glancolás

Kőbánya-Kispest vonatállomás részéről már készítettünk egy elrettentő képgalériát. A 3-as felújítása kapcsán felmerülhetne, hogy a korábbi felújításból kimaradt területeket újítsák fel, és az átadás óta csak romló állapotban lévő buszvégállomást szintén takarítsák ki és tartsák megfelelően karban. A nyáron még teljes megújulásról írt egy bejelentésre a BKK. Vajon mi valósul meg ebből?

Köszönjük bejelentését. Tájékoztatjuk, hogy a metró végállomása belátható időn belül teljesen megújul.”

Nem lesz akadálymentesítés

A főváros korábban a 3-as felújításához szükséges összeget a „luxusköltségek”, azaz az akadálymentesítés visszavágásával próbálta csökkenteni. Már tavaly kiderült, hogy nem fognak minden megállót akadálymentesíteni, 7 megállóban pedig egyáltalán nem épülnek liftek. Ha nem lesz megállófelújítás, akkor nem lesz akadálymentesítés sem, amit egyébként az EU kötelezően előír. Sokkoló ezt az irányt látni egy európai fővárosban, pedig mint láthatjuk a VI. kerület válaszából, van olyan Budapesten, akinek ez egyértelmű lépés lenne: 

„A metró elérésének akadálymentes kialakítása a 3-as metró felújítási projekt hatásköre, a kerület minden lehetséges módon támogatja ennek megvalósítását. A VI. kerület egyértelmű érdeke a gyalogos felszíni kapcsolatok minél nagyobb felületű, akadálymentes átvezetése valamennyi irányban.”

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedesi.blog.hu/api/trackback/id/tr4811813179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása