Régóta téma már, hogy a 2-es metrót összekössék a H8 as azaz Gödöllői hévvel.
Ez igazából ma már erősen okafogyott. Kifejteném.
Régen a 70-es években mikor a 2-es metró épült, az volt a terv, hogy az akkor még Stadionoknak hívott metrómegálló lesz a végállomás, és ide ékezik be a hév is. Nem véletlenül van ott 4 vágány. Namost ha már akkor ezt megcsinálták volna, eleve nem került volna annyiba a metró és össze islettek volna kötve. Na de mint írtam az összekötés ma már idejétmúlt megoldás.
Sokkal inkább a metót kellene legalább Cinkotáig meghosszabbítani. Ott viszonylag van hely neki a felszínre feljönni és a Hév remíz is segítség ebből a szempontból. Az építé igazából az Örs Vezér terénél lenne idő és pénzigényesebb. Ugyanis ott nem lehet sima kéregvasútként elvezetni. Egyértelmű hogy a vonalt újra vissza kellene vágni a Puskás Ferenc Stadion megállóig és onnan egy sima beton alagútban vinni, amit nyilván javarészt a felszínről kellene építeni. Namost ez nyilván olcsóbb, mint a fúrópajzsos megoldás, viszont gyorsabb és rengeteg közművet kilehetne cserélni. Hasonló vagyis olyan megoldással mint a Kisföldalatti ahogy épült. A megálló igazából adottak, csak magukat az épületeket, már amelyik nem műemlék netán, azt kellene metró feljárónak átalakítani. Ahogy a metró fölött éppen út, vagy csak sima füves terület lenne, úgyszintén társadalmi vitára bocsájtanám. Ezzel a zöld hévet, ami eleve egy akkori tulajdonképpen baki miatt fordítva közlekedik és emiatt azóta is balesetveszélyes, megszűne. Cinkotától természetesen továbbra is a hév járna.
A megállók, mint írtam adottak:
- Pillangó utca
- Örs Vezér tere (Jelenlegi végállomás)
- Rákosfalva
- Nagyicce (Nem biztos, hogy megéri elegendő utasforgalom miatt)
- Sashalom
- Mátyásföld repülőtér / Jókai utcai lakótelep
Ezt kifejteném. Ugyanis jelenleg a HÉV Mátyásföld repülőtérnél áll meg. Így a Jókai utcai lakótelepen élők nagyrésze kutyagolhat át oda a hévhez, vagy a buszokat válassza. Ezt a hibát egyszerűen kilehetne küszöbölni. Ugyanis az állomást eleve úgy építeném meg, hogy a szerelvény két végén lenne kijárat. Az egyik a Jókai utcafelé a másik pedid a repülőtéri megálló felé. Így megközölve a kettőt. Ez nagyonsokmindenkinek könnyebbséget jelentene.
- Mátyásföld Imre utca
- Mátyásföld alsó (Nem hiszem, hogy megéri megállót építeni a kevésutasszám miatt)
- Cinkota (Végállomás)
Természetesejen a jövőben szerintem cirka 50 éven belül meglehetne innen hosszabbítani a metrót vagy éppen felszínen továbbvinni Csömör és Gödöllő felé. Természetesen Gödöllőn is túl lehetne a mai hévet vinni.
Egy következő cikkemben pedig számbavenném a metró más irányokba történő hosszabbítását.