Jó ez a kérdés.
Mindkettőnek látom létjogosultságát.
A mostani buszos kiszolgálás ami a Köki terminálból induló 200E buszt jelzi, hogy is mondjam, igencsak balkáni. És ennek egyik része, hogy iszonyat rossz állapotú semmirekellő, Van Hool vagy Volvo buszok járnak ki. Nem inkább új Citarok... Persze a másik oldala meg a mégrosszabb állapotú út. A sebesség meg még egy lapáttal rátesz. Az állandó ellenőrös vegzálástól meg végképp betelik a pohár mindenkinél. De már ezek is régi témák.
Ami pláne régi, hogy vonat vagy metró kellene ki a Liszt Ferenc 2 re. Ez nem vitás.
Én mégis azt mondom, hogy inkább metró. Hogy miért? Mert a föld alatt megy és nem kellene a fél világot újra túrni miatta. Persze az is igaz, hogy a vonat sokkal egyszerűbb és gyorsabb lenne. Pláne, hogy sok vágány van, amit lehetne használni.
Nos nézzük a metró lehetőségét.
Először is nem jönne fel Kőbányánál a felszínre. Csak a remízbe tartó vonat. Eztán a föld alatt folytatná útját egy pár megálló közbeiktatásával. Nyilván a föld alá átvinni a Kőbánya Kispest megállót. Ez lenne az első. Utána már nem nehéz, hasonló lenne, mint a busznak.
Lássuk a megállókat:
- Kőbánya Kispest (Jelenlegi végállomás)
- Pestszentlőrinc vasútállomás (Sárkány Centernél lévő kereszteződés)
- Szemeretelep
- Ferihegy 1 (Vasútállomás)
- Vecsés (Vecsés Nyugat és autóbuszállomás figyelembevételével)
- Liszt Ferenc repülőtér végállomás
Természetesen itt sem tartom szentírásnak a megállókat, jórészük valószínűleg jelenleg fölösleges. De a későbbiekben szükség lehet rájuk. A hatásait tekintve a hármas metró forgalma mégjobban megnőne. A Köki terminálnál lévő buszállomás zsúfoltsága csökkenne. Persze a Köki terminálba nem térnének be annyian. Egyébként ott borzalmasan van megoldva a metróhoz jutás. A külföldiek szemében hatalmasat nőne az ország, persze akkor már a hármas metró emlegetett felújítása (persze nem "fapadosan") elkerülhetetlen és inkább új szerelvények kellenének. Pláne, ha Kápmegyerig is meglenne hosszabbítva, azthiszem egy szava sem lenne az embereknek. Hogy zsúfoltabb lenne a metró mint valaha és ténylegesen szinte 0-24 ben kellene üzemelnie? Na az tény. Szerintem ha belevesszük a két végének a meghosszabbítását, első blikkre is egy laza 30-40% os forgalomnövekedés lenne rajta. Bevételnövekedés úgyszintén. De nyilván ez mind kiszámolható dolog.