Szép napot kívánok.
Eme memoáromat ezért is írom meg. A BKK-nak nem titkoltan az a célja, hogy a most busszal közlekedőket, ha tetszik, ha nem, átterelje a 4-es metróra és a vele némileg konkuráló fonódó villamoshálózatra. Ezzel persze nem is lenne baj, viszont a 4-es metró kihasználtsága személyes tapasztalatom alapján nem az, hogy kicsit, sokkal inkább nagyon is kivan már használva. Példának okáért reggel 6-kor is utazom rajta és eléggé nagy az utaslétszám. A délutáni csúcs időszakban pedig, szinte heringjáratok a szerelvények, főleg Kelenföld felé. A budai fonódó pedig nemcsak hogy agyonra van terhelve (ezalatt nemcsak az utasforgalmat értem), hanem nagyobb forgalmat aligha bírna már el. Mint említettem itt, nemcsak az utasforgalomról van szó, hanem a villamospálya terheltségéről. Nemis kell messzire menni: Szent Gellért tér! Olyan mennyiségű tömött szerelvény jár itt, hogy a pálya már katasztrofális állapotban van. Ez pedig szerintem egy kritikus pont. A másik dolog pedig, hogy az új CAF villamosok alig terjednek. A 17-es vonalán közlekedik egy pár darab. A 19-esen talán 1-2, a többin maradtak továbbra is az élhetetlen ipari csuklósok. Amiken persze nemhogy klíma nincs, hanem még fűtés sem... A kényelem meg a 0-ával vetekszik.
Na de kanyarodjunk vissza az alap témához, ugyanis egyre másra lépnek életbe a felszíni közlekedést drasztikusan érintő változtatások. Nagyon sok buszjárat megszűnik, vagy átalakul. Van közte néhány, nem túl jó döntés, persze némileg eggyet kell értsék a dologgal. Ugyanis a metró és a villamos mégiscsak környezetbarátabb és a kötött pálya miatt, talán gyorsabb és biztonságosabb. Főleg ha a lámpák is segítik. De így ebben a formában ez még nem az igazi. Ugyanis a villamosoknak sokkal nagyobb ütemben kéne cserélődni.
A mostanában érintett buszokat sorra fogom venni egy következő írásomban.