A Volán viszi a metrópótlást
2016. szeptember 23. írta: Közlekedési blog

A Volán viszi a metrópótlást

A napokban több cikkben is olvastam, hogy a Volánbusz nyerte a Metrópótlás feladatát, amit 180 busszal fog végezni, amiből 30 tartalék, tehát aktívan az utakon 150 busz lesz. Reméljük Magyar gyártmány is az utakra kerül.

Az alábbi hírt a Világgazdaság rakta ki:

volanmetro.jpg

Metrópótlás: előre bebiztosítja magát a Volánbusz

Az M3-as metróvonal felújítása miatt szükségessé vált 180 pótlóbusz beszerzésére már megtette az első lépéseket a Volánbusz, noha a szolgáltatásra kiírt BKK-pályázat még folyamatban van.
Bár csak hétfőn kell benyújtaniuk a pályázóknak első ajánlatukat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. autóbuszszolgáltatás-vásárlási tenderén, az egyik versenyző, a Volánbusz igyekszik előre bebiztosítani magát. Az egykori Volán-társaságok utódjaként megalakult közlekedési központok és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában lévő 100 millió forint jegyzett tőkéjű Volán Buszpark Kft. ugyanis a 3-as metróvonal szerelvényeinek pótlására alkalmas 180 új, csuklós, a BKK feltételeinek megfelelő autóbuszra írt ki közbeszerzési pályázatot – derül ki az Európai Unió lapjából, a TED-ből. A pályázatot kiíró társaság szerint 150 busz venne részt az utasok szállításában, a további 30 pedig tartalékként szolgál. A BKK ajánlattételi felhívása értelmében csak azonos típusú autóbuszok megajánlására van lehetőség.
A Volán Buszpark Kft. – amely a pályázati felhívás szerint alvállalkozóként vesz részt a BKK közbeszerzési eljárásában – feltételes közbeszerzési pályázatot írt ki. Arra az esetre, ha ajánlata nem nyerne a BKK-nál, a Volán Buszpark Kft. eredménytelenné nyilváníthatja a most indított beszerzési eljárást. Akkor is eredménytelen lenne az eljárás, ha az ajánlatkérő buszbeszerzési igényének fedezetét a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a Nemzetgazdasági Minisztérium nem tudja biztosítani – derül ki a felhívásból. A buszok beszerzése pénzügyi lízing keretében történne.
A Volán Buszpark Kft. viszonylag alacsonyra tette a mércét, ugyanis csak annyit vár el az indulóktól, hogy azok az elmúlt három évben legalább tíz új autóbusz értékesítését igazolják, a referenciák összértékének pedig legalább nettó négyszázmillió forintot kell kitennie. Az indulóknak október 25-ig kell benyújtaniuk a pályázatukat. Ez lesz egyben a BKK szolgáltatásvásárlási pályázatának közbülső határideje, míg a végleges ajánlattétel határideje a tárgyalásoktól függően alakulhat, de a metrófelújítás megkezdésének majdani dátumához kell igazodnia. Tarlós István főpolgármester elvárása szerint „február közepére legalább száz busznak kell itt felsorakoznia”.

 

A BKK októberi közbülső határidejére azonban a pályázóknak – amelyből információink szerint öt is van – még nem kell a gyártók által kiállított szállítói kötelezettséggel rendelkezniük. A Volánbusz és egy másik pályázó, a VT-ARRIVA Kft. ugyanis előzetes vitarendezési kérelmet nyújtott be, és miután ezt jóváhagyták, csak a végleges ajánlatban kell majd benyújtaniuk a kötelezettségvállalást tartalmazó gyártói és szállítói nyilatkozatot. A végleges ajánlattételi határidő pedig a tárgyalásoktól függ majd. Addigra lezárulhat a Volán Buszpark most indított pályázata, amivel időt nyerhet a cég, s ebből előnyt is kovácsolhat magának.

 

Szép napot kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedesi.blog.hu/api/trackback/id/tr1811738829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása