De jó is lenne.
Gondoltam volt, hogy felszólalnék a témában. Ugyanis több helyen is felröppentek a hírek, hogy az 5-ös metró terveit leporolnák. Ez ugye csak részben lenne metró. Végső soron a föld alatt kötnék össze a Szentendrei és a Csepeli vagy Ráckevei hévet. Hát jól jönne nagyon, iszonyat forgalom bonyolódik rajtuk. Tehát az egész jóformán pár km alagútba és új szerelvényekbe kerülne. A Kálvin térnél lenne az új csomópont is. Ahol úgye átlehetne szállni a 4- es és 3-as metrókra is. Ezt a programot előrébb venném most mindennél.
A tervezett megállók a részemről:
- Batthyány tér (Szentendrei HÉV jelenlegi végállomás)
- Széchenyi tér (Lánchíd Pesti hídfő)
- Március 15. Tér vagy a Ferenciek Tere
- Fővám tér
- Boráros tér (7-es HÉV Boráros tér - Csepel)
- Közvágóhíd (6-os HÉV Tököl, Ráckeve)
Innen persze, ahogy eddig a felszínen folytatja útját, vagy esetleg én egy jó szakaszon levinném a föld alá.
Elsőre ezt építeném meg, persze a Batthyány tér és a Boráros tér között erősen megvitatnám, hogy hol menjen. Közvetlen összeköttetést a Duna alatt ilyen hosszan semmiképpen sem javasolnék.