Egy újabb ötleten törtem a fejemet, melyet már említettem. Mi van a Dél-Budai hálózattal.
Említve ebben a Budafok Fő tér, Savoya park környékét. És esetleges hosszabbításokat. Nézzük sorra ezeket.
Nézzük az érintett villamosvonalakat!
17-es Bécsi út / Vörösvári út - Savoya Park Auchan áruház
47-es Városház tér - Deák ferenc tér
48-as Savoya Park - Deák Ferenc tér
56-os Városház tér - Hűvösvölgy
Ezekhez kapcsolódan találtam egy cikket, érdemes elolvasni: 43-as Villamos
Magában a vonalak nem rosszak, de aki a Fő tér felől érkezik, annak buszra át kell szállnia, vagy villamosról villamosra, hogy a Savoya parkba menjek. Bár igaz, hogy kiépített hálózat sem lenne, de szerintem érdemes lenne ezt meglépni, és ezzel buszjáratokat is lehetne spórolni, persze kérdéses, hogy a Savoya parki (egyelőre) végállomás ezt elbírná e.
Én személy szerint a Városház térrel foglalkoznék. Ott ugyanis, bár az út szűk, de én megfontolnám, hogy a 47-es és az 56-os villamos vonalát meghosszabbítani a Camponáig. Bár tudom, hogy a vasúttal párhuzamosan haladna, de az idő előrehaladtával az a környék is egyre jobban beépül. Nem mintha, most nem lenne.
Így nézzük a lehetséges megállókat:
- Budafok Városház tér (Jelenlegi végállomás)
- Donszky Árpád utca
- Tóth József utca
- Sörház utca
- Vágóhíd utca
- Háros vasútállomás (Esetleges első körös meghosszabbítás)
- Háros utca (kihasználtságtól függően)
- Jókai mór utca
- Lépcsős utca
- Budatétény vasútállomás (Itt lenne hely végállomást kialakítani a buszoknál)
Persze több megállóhelyet is kilehetne venni, mert nem biztos, hogy a kihasználtság miatt megérné. Ezt egy normális előzetes felméréssel könnyedén meglehetne állapítani. Persze az első probléma a Városház térnél jelentkezik, ott ugyanis egyirányú az út és hely sincs sok, így ott a villamost átkellene vezetni a túloldara a Kossuth Lajos utcára. És valószínűleg ott a félpályás parkolást is felkellene számolni. Továbbá persze a lakótelep miatt kétséges a támogatottság. Viszont elég sok buszjáratot kilehetne venni.
Egyébként egy még későbbi meghosszabbításra is lenne tervem, Nagytétény felé.
Ezek a következők lennének.
- Budatétény vasútállomás (Campona) 47-es, 56-os villamos
- Budatétényi sorompó
Itt szétlehetne a későbbiekben választani. Először nézzük a Tétényi ágat (47-es villamos)
- Dózsa György út
- Tenkes utca
- Bartók Béla út
- Petőfi Sándor utca (Kastélymúzeum)
- Szabadság utca
- Angeli utca / Nagytétényi út (Innen a folytatás pusztán a vonal hossza miatt szükséges tároló megépítése miatt lenne fontos)
- Akó utca
- Nagytétény, Erdélyi utca Végállomás 47-es Villamos
A szükséges tárolónak pedig a mostani 133E végállomásnál vagy az út túloldalán kicsit kintebb lenne hely.
Persze már a Budatétény Sorompótól kezdve kétséges a kihasználtság a vonalat tekintve, de nem is mostanra, hanem 20-30 év múlva lenne esedékes.
Nézzük a másik szárnyvonalat, mely abszolút csak felvetés szintjén tartok énis.
- Budatétény vasútállomás (Campona)
- Budatétényi sorompó 47-es, 56-os villamos, Itt ágazna szét 56-os villamos
- I. utca
- Mátra utca
- Barosstelep vasútállomá, Bartók Béla utca
- Gemenc utca
- Barackos út Végállomás (esetleges tárolónak itt lenne helye) 56-os villamos
Innen folytatásnak sem helye, sem értelme nincs, vagyis egyszerűen szólva, nincs hova.
Köszönöm a figyelmet, szép napot kívánok!