Dél Budai hosszabbítások
2017. január 08. írta: Közlekedési blog

Dél Budai hosszabbítások

Egy újabb ötleten törtem a fejemet, melyet már említettem. Mi van a Dél-Budai hálózattal.

Említve ebben a Budafok Fő tér, Savoya park környékét. És esetleges hosszabbításokat. Nézzük sorra ezeket.

ujlijn_43_varga_jeno_ter2.jpg

Nézzük az érintett villamosvonalakat!

17-es Bécsi út / Vörösvári út - Savoya Park Auchan áruház

47-es Városház tér - Deák ferenc tér

48-as Savoya Park - Deák Ferenc tér

56-os Városház tér - Hűvösvölgy

 Ezekhez kapcsolódan találtam egy cikket, érdemes elolvasni: 43-as Villamos

Magában a vonalak nem rosszak, de aki a Fő tér felől érkezik, annak buszra át kell szállnia, vagy villamosról villamosra, hogy a Savoya parkba menjek. Bár igaz, hogy kiépített hálózat sem lenne, de szerintem érdemes lenne ezt meglépni, és ezzel buszjáratokat is lehetne spórolni, persze kérdéses, hogy a Savoya parki (egyelőre) végállomás ezt elbírná e.

Én személy szerint a Városház térrel foglalkoznék. Ott ugyanis, bár az út szűk, de én megfontolnám, hogy a 47-es és az 56-os villamos vonalát meghosszabbítani a Camponáig. Bár tudom, hogy a vasúttal párhuzamosan haladna, de az idő előrehaladtával az a környék is egyre jobban beépül. Nem mintha, most nem lenne.

Így nézzük a lehetséges megállókat:

- Budafok Városház tér (Jelenlegi végállomás)

Donszky Árpád utca

- Tóth József utca

- Sörház utca

- Vágóhíd utca

- Háros vasútállomás (Esetleges első körös meghosszabbítás)

- Háros utca (kihasználtságtól függően)

- Jókai mór utca

- Lépcsős utca

- Budatétény vasútállomás (Itt lenne hely végállomást kialakítani a buszoknál)

Persze több megállóhelyet is kilehetne venni, mert nem biztos, hogy a kihasználtság miatt megérné. Ezt egy normális előzetes felméréssel könnyedén meglehetne állapítani. Persze az első probléma a Városház térnél jelentkezik, ott ugyanis egyirányú az út és hely sincs sok, így ott a villamost átkellene vezetni a túloldara a Kossuth Lajos utcára. És valószínűleg ott a félpályás parkolást is felkellene számolni. Továbbá persze a lakótelep miatt kétséges a támogatottság. Viszont elég sok buszjáratot kilehetne venni.

Egyébként egy még későbbi meghosszabbításra is lenne tervem, Nagytétény felé.

Ezek a következők lennének.

- Budatétény vasútállomás (Campona) 47-es, 56-os villamos

- Budatétényi sorompó

Itt szétlehetne a későbbiekben választani. Először nézzük a Tétényi ágat (47-es villamos)

- Dózsa György út

- Tenkes utca

- Bartók Béla út

- Petőfi Sándor utca (Kastélymúzeum)

- Szabadság utca

- Angeli utca / Nagytétényi út (Innen a folytatás pusztán a vonal hossza miatt szükséges tároló megépítése miatt lenne fontos)

- Akó utca

- Nagytétény, Erdélyi utca Végállomás 47-es Villamos

A szükséges tárolónak pedig a mostani 133E végállomásnál vagy az út túloldalán kicsit kintebb lenne hely.

Persze már a Budatétény Sorompótól kezdve kétséges a kihasználtság a vonalat tekintve, de nem is mostanra, hanem 20-30 év múlva lenne esedékes.

Nézzük a másik szárnyvonalat, mely abszolút csak felvetés szintjén tartok énis.

- Budatétény vasútállomás (Campona)

- Budatétényi sorompó 47-es, 56-os villamos, Itt ágazna szét 56-os villamos

- I. utca

- Mátra utca

- Barosstelep vasútállomá, Bartók Béla utca

- Gemenc utca

- Barackos út Végállomás (esetleges tárolónak itt lenne helye) 56-os villamos

Innen folytatásnak sem helye, sem értelme nincs, vagyis egyszerűen szólva, nincs hova.

Köszönöm a figyelmet, szép napot kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedesi.blog.hu/api/trackback/id/tr512109343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása