Az előzmény, hogy hova esik Budapest Közigazgatási határa Diósdnál.
A BKK és a Volánbusz válasza is megérkezett. Ezeket másolom be változtatás nélkül:
Kezdjük a Volánbusz válaszával:
Tisztelt Ügyintéző,
Társaságunkhoz küldött megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Az ellátásért felelős minisztérium, a főváros és az érintett szolgáltatók (MÁV-Start Zrt., VOLÁNBUSZ Zrt.), illetve közlekedésszervezők (BKK Zrt.) között érvényben lévő megállapodás alapján, Budapest közigazgatási határán belül a közösségi közlekedési szolgáltatók közösen biztosítják az utazási igények kiszolgálását, így valamennyi érintett járat a Budapest-bérlettel igénybe vehető.
A VOLÁNBUSZ Zrt. által, a minisztérium által megrendelt helyközi közszolgáltatásban közlekedtetett elővárosi járatok esetében („sárga buszok”) – a MÁV-Start járataival megegyezően – a Budapest-bérlet érvényességi határa az érintett vonalon található utolsó, budapesti, jelen esetben Budapest, Diótörő utca megállóhely.
A VOLÁNBUSZ Zrt. által, a BKK Zrt., mint közlekedésszervező megrendelése alapján közlekedtetett járatok („kék buszok”) esetében a Budapest-bérlet érvényességi határa általában az érintett vonalon található, a főváros közigazgatási határán túli első megállóhely.
A Budapest-bérlet alapvetően a város közigazgatási határán belüli utazásokra jogosít, így az agglomerációs vonalak esetében a BKK által alkalmazott megoldás egyfajta kedvezménynek minősül.
A díjszabási feltételek – így az igénybevétel feltételeinek meghatározása is – mindkét esetben a megrendelő hatáskörébe tartozik.
Üdvözlettel:
VOLÁNBUSZ Zrt.
Kommunikációs és Marketing Iroda
Most pedig jöjjön a BKK válasza:
Tisztelt Cím!
Hivatkozva Társaságunkhoz 2015. december 30-án érkezett elektronikus levelére, az alábbi választ adjuk.
Tájékoztatjuk, hogy a budapesti tömegközlekedés viteldíjait, azok alkalmazási feltételeit a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 4. § (4) d) pontja és 31. §-a alapján Budapest Főváros Önkormányzata állapítja meg a Társaságunkkal kötött, feladat-ellátásról és közszolgáltatásról szóló keretmegállapodás 1. mellékletében (Díjmelléklet). Ebben rögzítik a Budapestet elhagyó vagy csak azon kívül közlekedő autóbuszjáratok esetében a tarifahatárt jelentő megállók kijelölését, a Budapest-bérletek vonatkozásában az alábbiak szerint:
„9.1. Az egyes jegyek és bérletek érvényességi területét, tarifahatárát a következők szerint kell megállapítani:
- Budapest-bérletek és Budapest-jegyek:
Budapesten közigazgatási határán belül érvényes, a tarifahatárt jelentő megálló legfeljebb Budapest közigazgatási határán van. Egyedi esetben a tarifahatárt jelentő megálló Budapest közigazgatási határán túli első megálló is lehet, amennyiben abból a megállóból Budapest közigazgatási területén lévő lakóterület vagy munkahely rövidebb gyaloglási távolságra helyezkedik el.”
A Díjmelléklet alapján készül Társaságunk Díjszabása, amelyben a Budapest-bérletek tarifahatárát jelentő megállók annak 2. mellékletében vannak felsorolva. A 13-as, valamint a 113-as jelzésű autóbuszok Diósd, Törökbálinti elágazás megállójából az Angeli utca egy része rövidebb gyaloglással érhető el, mint a Budapesten belüli következő Szerafin villa megállóból.
A kijelölt Volánbusz elővárosi járatok tekintetében a Budapest-bérletek tarifahatárát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Budapest Főváros Önkormányzata között létrejött megállapodás szabályozza. Ennek „B” mellékletében a Diósd felé közlekedő járatoknál a Diótörő utca van megjelölve. Az eltérést az okozza, hogy míg a Volánbusz járatoknál a fenti megállapodás tételesen meghatározza a Budapest-bérletek területi érvényességét (a közigazgatási határt szigorúan figyelembe véve), addig a Társaságunk által megrendelt járatoknál kisebb eltérések lehetségesek az említett rugalmas szabályozás következtében.
Bízunk abban, hogy válaszunkkal segítségére lehettünk.
Budapest, 2016. január 11.
Üdvözlettel:
Várkonyi Ágnes
Levelezési szakterületi vezető
BKK Zrt.
Először is nagyon szépen köszönöm a BKK és a Volánbusz válaszát is!
Nos mindkét válasz hasonló abban, hogy arra hivatkoznak, hogy eltérő a szabályzás. Viszont ezek szerintem már igen régi szabályok és amikor ezeket létrehozták, Budapest még valószínűleg közel nem volt ekkora? Szerintetek írjunk egy levelet a Fővárosi Önkormányzatnak?